Επεξεργασία ποιήματος "Το τρελοβάπορο"

ΤΟ  ΤΡΕΛΟΒΑΠΟΡΟ

-Για να επεξεργαστούμε το "Τρελοβάπορο"  αρχικά, δώσαμε εικόνες με λέξεις που υπάρχουν στο ποιήμα.

Λέξεις όπως: βαπόρι - βουνά - αέρας - καπετάνιος , έγιναν αφορμή για να φτιάξουν τα παιδιά το δικό τους ποιήμα πριν ακούσουν αυτό του Ελύτη.

Και να το ποιήμα που  μας προέκυψε : " Κάποτε ένα βαπόρι, βρήκε ένα αγόρι στο νησί να παίζει όπως εσύ.Βρήκε από μακριά , βουνά που πιάσανε φωτιά, μα φύσηξε ο αέρας κι απλώθηκε η φωτιά, κι ο καπετάνιος φώναξε : ανοίξτε τα πανιά να φύγουμε μακριά απ΄την φωτιά".

-Στην συνέχεια προσπαθήσαμε να μάθουμε το ποιήμα μέσα από ένα εικονόλεξο:

anagnoasi1

 

anagnosi2

 

 

anagnosi4

 

 

 

 

 

 

 

 

anagnosi3

-Ακούσαμε και είδαμε στον βιντεοπροβολέα " ΤΟ ΤΡΕΛΟΒΑΠΟΡΟ" (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ )

- Το ζωγραφίσαμε 

zografiki1

zografiki2

zografiki3

-Κατασκευάσαμε χάρτινα τρελοβάπορα , γράφοντας πάνω τους στίχους του Ελύτη (αντιγραφή από τα ίδια τα νήπια)

grafi3

 

grafi6

-Δραματοποιήσαμε με διαφόρους τρόπους το ποιήμα

α) αρμενίζοντας τα πέλαγα

trelovaporo1

trelovaporo3

trelovaporo2

trelovaporo5

trelovaporo6

β)πότε πλέοντας σε τρικυμίες (το μπλε πανί συμβολίζει την ανταριασμένη θάλασσα)

trelovaporo8

trelovaporo7

trelovaporo9

γ)και άλλοτε χρησιμοποιώντας ένα σεντόνι για θάλασσα και μια μπάλα για καράβι (ένα πολύ χαλαρωτικό παιχνίδι)

trelovaporo10

- Κατασκευάσαμε καράβια με φελό

felos1

felos2

felos3

felos4

-Κατασκευάσαμε καράβια από χάρτινα πιάτα ,υφάσματα ή καλαμάκια για την καρίνα και υφάσματα ή χαρτιά για πανί.

kolaz1

kolaz2

kolaz3

kolaz4

kolaz5

kolaz6

 Μετά από  αυτές τις δραστηριότητες και αφού ψάξαμε και ανακαλύψαμε μαζί με τα νήπια μέσα από τον Η/Υ  διάφορα είδη καραβιών , εστιάσαμε την προσοχή μας στην σχεδία και  στις τριήρεις .

Και έτσι προέκυψε το ενδιαφέρον των νηπίων για έναν μεγάλο και πολυταξιδευμένο καραβοκύρη της Αρχαιότητας που αντιμετώπισε πολλές περιπέτειες στην θάλασσα , τον πολυμήχανο Οδυσσέα.

 

Πρόσθετες πληροφορίες